Vilniaus Žvėryno gimnazija

Vilniaus Žvėryno gimnazija. Žalioji g. 4, LT-08111 Vilnius. tel. 2751037 el.paštas: rastine@zveryno.vilnius.lm.lt

Vilniaus Žvėryno gimnazijos profesinio informavimo taškas


Priemonės ir renginiai 2011-2012 m.m. :

  • 2012-05-22 dieną 3 G kl. mokiniai, pasirinkę informatiką mokytis išplėstiniu kursu, turėjo galimybę susitikti su UAB ,,HNIT-BALTIC“ vadovu Arvydu Dotu. Susitikimo tikslas: informuoti mokinius, kokie svarbūs ir naudingi e. įgūdžiai yra šiuolaikinėje darbo rinkoje ir kasdieniniame gyvenime. Paskatinti juos siekti išsilavinimo ir karjeros galimybių IT srityje.
    Svečias pateikė daug naudingos informacijos apie geografinę informacinę sistemą (GIS), kuri organizuojama geografiniu principu, t.y. dirbanti ne tik su aprašomąja, bet ir su koordinuota – orientuota erdvėje informacija. GIS vystymasis buvo ir yra glaudžiai susijęs su naujovėmis, diegiamomis tokiose disciplinose kaip geografija, distanciniai tyrimai, geodezija, civilinė inžinerija, statistika, gamtos, socialinių ir inžinerinių mokslų šakose.
    Susitikimui pasibaigus grįžtamojo ryšio anketose informacijos naudingumą mokiniai įvertino labai gerai.
  • 2012-05-10 dieną gimnazijoje lankėsi Vilniaus kolegijos Menų fakulteto II kurso studentai ir I aukšto fojė pristatė šias studijų programas:
    -          Kultūrinės veiklos vadyba,
    -          Šokio pedagogika,
    -          Pramoginis scenos menas ir populiarioji muzika.
    Gal dėl neįprastos susitikimo formos ar studentų entuziazmo stokos – gausaus būrio besidominčių moksleivių nesulaukta. Kitais mokslo metais pasiūlysime apgalvoti, kaip būtų patraukliau pristatomos norimos studijų programas. 

  • 2012-04-20 dieną mūsų gimnazijos 8, 1 G ir 2 G klasės mokiniai dalyvavo Lietuvos mokinių lyderystės forume. Renginys vyko Technologijų ir dizaino kolegijoje, įgyvendinant projektą ,,Drąsinkime ateitį“. Išvykos tikslas – skatinti motyvuotai apmąstyti ir vertinti savo galimybes, formuoti teigiamą požiūrį į mokymąsi siekiant norimos profesijos bei supažindinti mokinius su sėkmingos karjeros pavyzdžiais bendraujant su įžymiais žmonėmis.

    Aštuntokės Faustos Janulytės  įspūdžiai po renginio: ,,man  labai patiko Aurimo paskaita apie lyderius ir Lianos dalijimasis lyderystės patirtimi. Ten aš įgavau daugiau pasitikėjimo savimi bei naudingų patarimų. Vėliau įvykęs susitikimas su Mindaugu Stasiuliu buvo linksmas ir įdomus. Manau, kad visa tai man labai padės ateityje, renkantis kur studijuoti bei ką dirbti. Šiaip gavau labai efektingų patarimų, kaip išvengti barnių ir manau, kad jais tikrai kada nors pasinaudosiu.
  • 2012-04-16 dieną 1e G, 2c G, 3b G ir 3c G kl. mokiniai kartu su fizikos mokytojais lankėsi UAB ,,Arginta“. Kelionės tikslas – supažindinti gimnazistus su pagrindinėmis įmonės veiklos kryptimis, joje dirbančiais specialistais; saulės baterijų panaudojimu, metalo  cechu bei išklausyti paskaitą apie kompiuterinį 3 D programavimą, kurį naudoja ,,Arginta“. Šiuo metu įmonėje dirba daugiau kaip 100 aukštos kvalifikacijos projektuotojų, vadybininkų ir nuolat apmokamų darbininkų, kurių amžiaus vidurkis iki 40 metų. Sužinojome, kad daug dėmesio įmonėje skiriama bendradarbiavimui su profesinio rengimo ir mokslo institucijomis. Be to, skatinamas inovacijų kūrimas, taikomi žinių vadybos metodai, komandinio darbo, paremto asmeniniais darbuotojo gebėjimais ir patirtimi, principas. Visi bendrovėje dirbantys suvirintojai periodiškai atestuojami trečiosios šalies mokymo įstaigose. Įmonė orientuojasi tik į kokybiškų produktų gamybą ir aukščiausio lygio paslaugų teikimą metalo apdirbimo, vandentvarkos bei atsinaujinančios energijos srityse. Už pagalbą organizuojant šią ekskursiją esame dėkingi 3b G  klasės mokiniui Egidijui Bertuliui ir jo tėveliui.

  • 2012-04-12 dieną 2c G klasės mokiniai dalyvavo susitikime su Tarptautinės Teisės ir verslo aukštosios mokyklos atstove Laima Kregždiene. Viešnia supažindino su akredituotomis koleginių studijų programomis: vizualine komunikacija, reklamos vadyba, rinkodaros vadyba, buhalterine apskaita, finansais, turizmo ir viešbučių administravimu, transporto vadyba, verslo vadyba, teise ir tarptautinio verslo teise. Nuo 2012 m. norintys turės  galimybę pasirinktą studijų programą studijuoti tik anglų kalba; taip pat bus siūlomos išskirtinės galimybės įgyti ir Olandijos HNL taikomųjų mokslų universiteto, kitų Olandijos bei D. Britanijos universitetų diplomus! Profesinę praktiką galima atlikti ir Lietuvoje, ir užsienyje. Unikalios saviraiškos ir įgūdžių lavinimo galimybės suteikiamos teisės ir verslo klinikoje, turizmo bei reklamos idėjų kūrybinėse laboratorijose, TTVAM krepšinio komandoje.
  • Tą pačią  balandžio 12-ą dieną 2a G klasės mokiniai susitiko su Socialinių mokslų kolegijos atstovėmis – Laura Rakštyte ir buvusia mūsų gimnazijos abituriente Aiste Bogdzevičiūte.  Merginos parodė sukurtą filmuką apie kolegiją, bet gimnazistams jis pasirodė nuobodokas ir buvo sunku susikaupti peržiūrai. Aistė papasakojo apie savo pasirinktą studijų programą, apie aktyviai veikiantį studentų klubą, kuris organizuoja įvairius teminius ir laisvalaikio renginius studentams.
  • 2012 m. kovo mėn. visų 2-ų G kl. mokiniams buvo vestos integruotos ekonomikos ir profesinio informavimo pamokos tema -  ,,Investicijos į save ir asmeninių finansų valdymas“. Pamokos viešnios – banko Swedbank atstovės Ugnė Juodytė ir Loreta Vasiliauskienė. Prieš septynerius metus Ugnė baigė mūsų mokyklą ir, jos žodžiais tariant: labai malonu vėl į ją sugrįžti jau kitu vaidmeniu. Viešnios su gimnazistais aptarė svarbiausius pamokos klausimus: nuo ko priklauso asmens pajamos, jaunų ir patyrusių specialistų atlyginimų vidurkių skirtumus, išlaidų valdymą, kuris yra ne mažiau svarbus nei pajamų gavimas. L. Vasiliauskienė apibendrindama akcentavo, kad ir verslininkams, ir menininkams, ir bedarbiams galioja tos pačios asmeninių finansų valdymo taisyklės. U. Juodytė gimnazistus nuteikė pamąstyti teikdama, kad vos baigus universitetą (priklauso nuo studijų programos), žinios jau yra pasenusios. Todėl tiek įmonės turi investuoti į savo darbuotojus, tiek patys darbuotojai mokytis visą gyvenimą.
  • 2012 m. kovo mėn. PIT konsultantė ir klasių vadovai organizavo susitikimus su 4-ų G klasių mokiniais tema ,,Stojimas į aukštąsias mokyklas 2012“. Šiuolaikinis gyvenimas jaunimui kelia labai didelius iššūkius, reikalauja apsisprendimo renkantis studijas arba darbą, gyvenimą savo krašte arba užsienyje. Abiturientai informuoti apie minimalius  reikalavimus stojant į universitetus ir kolegijas, preliminarių valstybės finansuojamų vietų skaičių ir priėmimą į pedagogines studijas. Kalbėta apie stipendijas bei valstybės remiamas paskolas ir geriausiųjų eilės skaičiavimo principus. Nurodyti tinklapiai, kur galima rasti reikiamos informacijos. Išdalinti žurnalai ,,Kur stoti“, informaciniai leidiniai ,,Mano studijos“, lankstinukai, kuriuose galima rasti visą informaciją apie stojimą į aukštąsias mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas 2012 metais.
  • 2012 m. vasario – kovo mėn. PIT konsultantė ir VU magistrantė Sandra Kriukaitė (LKJBS savanorė), klasės valandėlių metu bendravo su visų 2-ų G klasių mokiniais tema ,,Dėl ko jaunam žmogui verta savanoriauti?“ Studentės nuomone, savanorystė yra puiki galimybė pakeisti įprastą gyvenimo būdą,  permąstyti tikslus, ruošti pagrindą karjerai arba pakeisti veiklos pobūdį. Tai gera galimybė mokyklą baigusiems jauniems žmonėms, kurie tvirtai neapsisprendę, ką veikti toliau.
    Kas sieja savanorystę ir profesinį pasirinkimą? Ar savanoriška veikla gali padėti atrasti save ir apsispręsti dėl tolesnio mokymosi ir profesinio kelio? Šiuos ir kitus klausimus gvildenome su gimnazistais ir nevyriausybinių organizacijų savanoriais, kuriuos Sandra buvo pakvietusi į susitikimus.
  • 2012-01- 27 dieną Mykolo Romerio universitetas (MRU) kvietė mokinius ir pedagogus dalyvauti edukaciniame renginyje „ Išbandyk profesiją“. Pasiskirstę po Universiteto auditorijas moksleiviai turėjo galimybę aktyviai dalyvauti kūrybiniame patinkančios profesijos pristatyme. Buvo galima geriau pažinti ekonomisto, filosofo, informatiko, psichologo, socialinio darbuotojo, teisininko, ugdymo karjerai pedagogo, visuomenės saugumą užtikrinančio pareigūno specialybes. Būsimiems studentams buvo pasiūlyta dalyvauti interaktyviose veiklose – „Labirintas“, „Gyvenimo tiltas“, kurių metu jie galėjo susipažinti su įvairių profesijų veiklos turiniu, sprendžiamomis problemomis bei išbandyti save.
  • 2011-12-22 dieną 1e, 2c ir 4b G klasės mokiniai buvo išvykę į Kauno technologijos universitetą, o pakeliui aplankėme ir Kruonio hidroakumuliacinę elektrinę. Gimnazistai susipažino su studijų galimybėmis KTU Fundamentaliųjų mokslų fakultete (taikomoji matematika, medžiagos ir nanotechnologijos, taikomoji fizika). Šalia pagrindinių studijų galima rinktis ir gretutines studijų kryptis – ekonomiką, informatiką ir pedagogiką. Apžiūrėjome ir modernias laboratorijas, susipažinome su galimybėmis pagal ES ERASMUS mainų programą išvykti dalinėms studijoms į pasirinktą Danijos, D. Britanijos, Prancūzijos, Rumunijos, Švedijos ar Vokietijos universitetą.
  • 2011-12-20 d. 2e G klasės mokiniai dalyvavo susitikime su M. Romerio universiteto atstovu S. Bugailiškiu. Pokalbio tema - ,,Perspektyviausios ateities profesijos“. Svečias akcentavo tai, kad sparčiai besikeičiantis pasaulis kasdien pateikia vis naujų iššūkių. Šių dienų jaunuoliai ateityje dirbs tokius darbus ir bus įvaldę tokias profesijas, kurios šiuo metu net neegzistuoja. Labai svarbu išmokti efektyviai panaudoti ne tik turimas žinias, bet ir asmeninius gebėjimus, vertybes, kompetencijas, padėsiančias jaunajai kartai ateityje gyventi ir veikti sėkmingai.
  • Remdamasi bendradarbiavimo sutartimi Socialinių mokslų kolegija, dalyvaujanti Švietimo ir mokslo ministerijos vykdomame projekte, skirtame populiarinti technologijų ir fizinių mokslų studijų programas bendrojo lavinimo mokyklose, 2011-12-19 dieną organizavo išvyką į pažangiausias IT įmones. Išvykoje dalyvavo 3c ir 3b G klasės mokiniai, kurie domisi informacinėmis technologijomis ir šią discipliną mokosi išplėstiniu kursu. Išvykos dalyviai susitiko su UAB ,,Affecto“ atstovais ir buvo nuvykę į Liepiškių technologijų parką. ,Affecto Lietuva“ – viena iš didžiausių IT paslaugų ir sprendimų tiekėjų Baltijos šalyse, įsteigta 1991 metais.

  • 2011 m. lapkričio ir gruodžio mėn. visi norintys 2-ų G klasių mokiniai lankėsi Lietuvos mokinių informavimo ir techninės kūrybos centre, esančiame Karjeros planavimo skyriuje. Specialistės gimnazistams suteikė svarbios informacijos dėl individualaus ugdymo plano sudarymo bei studijų sričių ir ugdymo turinio dermės vidurinio ugdymo programoje. Informacinės paskaitos metu gimnazistai susipažino su profesijų grupavimo būdu bei įvertino asmeninių interesų, vertybinių nuostatų raišką pagal Holando metodiką.
  • 2011-11-25 dieną į gimnaziją pakvietėme Studijų užsienyje informacijos centro direktorę Žanetą Savickienę. Lektorė patarė mokytojams ir klasių vadovams, kaip rašyti rekomendacinius laiškus, išvengiant šabloniškumo. Suteikė naujos informacijos ir padalino metodinės medžiagos.
  • 2011-11-24 dieną 1e, 2e, 2c ir 4 b G klasės mokiniai buvo išvykę į Vilniaus oro uostą ir pakeliui apsilankė A. Gustaičio aviacijos institute. Šią išvyką padėjo organizuoti buvęs gimnazijos mokinys Ramūnas Paškevičius, šiuo metu ir dirbantis oro uoste. Lankėmės techniniame angare ir stebėjome orlaivių aptarnavimo technikų darbą serviso dirbtuvėse. Inžinierius suteikė daug įdomios informacijos apie lėktuvų gamybos ypatumus, jų techninį aptarnavimą, pilotams keliamus reikalavimus ir kt. Žavėjomės modernia įranga laboratorijos, kurioje tikrinamos lėktuvų detalės. Mokiniams buvo suteikta galimybė pabuvoti orlaivio pilotų kabinoje, susipažinti su labai sudėtinga valdymo įranga. Po to skubėjome į netoliese esantį A. Gustaičio aviacijos institutą. Čia mums parodė skrydžių valdymo mokymo bazę bei aviacijos pilotų treniruoklį. Ekskursija truko daugiau kaip dvi valandas, tad jau buvome pavargę, bet kupini įspūdžių patraukėme namų link.
  • 2011-11-15 dieną Karjeros planavimo įgūdžių ugdymo būrelio merginos (2e G kl.) dalyvavo seminare ,,Savanorystės balsas“. 2011- ieji  - Europos savanoriškos veiklos metai. Buvo siekta, kad merginos išgirstų nepaprastų istorijų iš paprastų žmonių lūpų, kad įžvelgtų savanorystės privalumus renkantis profesinės veiklos kryptį bei susipažintų su savanoriškos veiklos organizacijomis iš arčiau.
  • 2011-11-09 dieną 4-ų G klasių mokiniai dalyvavo susitikime su ISM studentėmis, kurios pristatė savo universitetą ir atsakė į gimnazistų klausimus. Dieninių studijų studentai, surinkę aukščiausius balus pagal ISM priėmimo tvarką, gauna nuolaidas studijų mokesčiui padengti. 2012 metais ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas pristato šešias bakalauro studijų programas Vilniuje ir Kaune.
  • 2011-10-25 dieną 2d ir 4e G kl. mokiniai lankėsi Vilniaus apygardos teisme. Ekskursijos dalyviai susipažino su teismo patalpomis, teisėjų pareigybėmis ir joms keliamais reikalavimais, uždavė įvairaus pobūdžio klausimus teismo pirmininkui. Europos teisės dienai paminėti dalyvavo teisinių žinių konkurse. Apdovanojimai buvo įteikti trims dvyliktos klasės mokiniams, surinkusiems maksimalų taškų skaičių. Tikimasi, kad apsilankymas tokio pobūdžio įstaigose, turės įtakos ugdant mokinių pilietiškumą, suteiks papildomų žinių apie teismų veiklą bei teisėjų darbą. Už rūpestį organizuojant šią ekskursiją esame dėkingi vyr. specialistui Gintautui Stalnioniui.
  • 2011-09-29 dieną 3-4 G kl. mokiniai, besidomintys studijomis užsienyje, dalyvavo susitikime su Kalba.lt vadybininku A. Feldman: ,,Studijų užsienyje pasirinkimas – atsakingas ir laiko reikalaujantis uždavinys. Reikia apsispręsti ne tik dėl studijų krypties pasirinkimo, bet ir išsirinkti šalį, kurioje norite studijuoti bei tinkamą universitetą. Išsiaiškinti studijų finansavimo galimybes, gyvenimo sąlygas, kultūrinius šalies ypatumus ir daug kitų klausimų.“ Vadybininkas rekomendavo visiems susitikimo dalyviams prieš priimant sprendimą, kuo detaliau išsiaiškinti savo galimybes bei konkretaus universiteto keliamus reikalavimus ir sąlygas.
  • 2011-09-22  dieną PIT konsultantė L. Jankauskienė 2-ų G klasių mokinių tėvų susirinkime skaitė pranešimą ,,Tolimesnės mokymosi perspektyvos“. Tėveliams suteikta informacija apie apie mokymosi profilio pasirinkimą, planuojant individualų ugdymosi planą 3-4 G klasėse bei profesinio mokymo programų privalumus (vėliau stojant į kolegijas ir universitetus). Susirinkime kalbėta ir apie būsimų studijų pasirinkimo galimybes bei konkursinio balo skaičiavimo principus.
  • 2011-09-15 dieną 3-ų G klasės mokiniai, pasirinkę informatiką mokytis išplėstiniu kursu, dalyvavo susitikime su Vilniaus kompiuterininkų akademijos atstove Giedre Petraityte. Viešnia papasakojo apie VKA modernias mokymosi priemones, naudojant tradicines praktines paskaitas ir alternatyvius e. mokymosi būdus. Jų veiklos tikslas – suteikti tvirtą pagrindą tolimesnėms studijoms ir savarankiškam darbui. Čia besimokantys moksleiviai įgyja tarptautinius kompiuterinio raštingumo standartus atitinkančius darbo kompiuteriu pagrindus, grafinių, daugialypės terpės programų taikymo įgūdžius, programavimo žinias, lavina struktūrinį ir loginį mąstymą.